Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує
Постанова КМУ № 1048: збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 27.09.2025 набере чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2025 року № 1048 «Про внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1048).
Постановою № 1048 внесені зміни до Порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних постанови, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (зі змінами).
Основні новації:
► Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.
Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду.
Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн гривень.
► Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.
► Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:
при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;
при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.
► Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.
► Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн, змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5.
► Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.
Довідково: Постанова № 1048 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 28.08.2025 № 176.
Ключові переваги використання SAF-T UA
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
► Важливий крок до цифровізації податкового контролю: SAF-T UA (Standard Audit File for Tax, Ukraine) на практиці підтвердив свою ефективність.
► Ключові переваги використання SAF-T UA:
- оперативність – швидка перевірка правильності формування податкових зобов’язань та податкового кредиту;
- відстеження операцій – досліджено повний ланцюг операцій від первинних документів до фінансової звітності;
- єдиний формат даних – зіставлення бухгалтерських записів і показників податкової звітності без додаткового витребування документів;
- аналітичний акцент – зосередження уваги на суті господарських операцій, а не на технічній обробці паперів;
- ресурсна ефективність – економія часу та зусиль як для бізнесу, так і для податкових органів.
► SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.
НСД: сучасна модель управління людськими ресурсами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Стратегічна мета вдосконалення кадрової політики ДПС – посилення кадрового потенціалу податкових органів, створення кваліфікованої, ефективної, злагодженої та мотивованої роботи працівників податкової служби.
Національна стратегія доходів до 2030 року (НСД) як сучасна модель управління людськими ресурсами спрямована на:
- підвищення якості та ефективності адміністрування податків і зборів ДПС;
- підвищення якості та ефективності надання сервісних послуг;
- посилення інституційної спроможності ДПС;
- підвищення рівня професійної компетентності працівників органів ДПС;
- підвищення мотивації працівників органів ДПС, оскільки вони переконуються у важливості своєї роботи та її впливі на розвиток ДПС;
- поліпшення внутрішньої комунікації;
- ефективніше управління ризиками завдяки встановленню правильних ключових показників та їх постійному моніторингу.
Дніпропетровщина: протидія нелегальному обігу пального у м. Дніпрі
Органи Державної податкової служби України у своїй діяльності керуються виключно Конституцією України, законами України та іншими нормативно – правовими актами органів державної влади.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), у рамках спільних дій з Головним управлінням Національної поліції в Дніпропетровській області (ГУНП) щодо боротьби з нелегальним обігом і роздрібною торгівлею підакцизними товарами на території м. Дніпра, на постійній основі проводиться моніторинг діяльності суб’єктів господарювання щодо дотримання законодавства, зокрема, яке регулює обіг пального.
Так, у вересні 2025 року посадовими особами ГУ ДПС на території м. Дніпра встановлено торговий об’єкт з реалізації пального, діяльність на якому здійснював суб’єкт господарювання без державної реєстрації та відповідних дозвільних документів. Для ідентифікації зазначеної особи працівниками ГУ ДПС, у рамках проведення заходів відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, залучено співробітників ГУНП.
На теперішній час по даному факту готуються відповідні матеріали для передачі до органів прокуратури з метою порушення кримінальної справи.
Спільна діяльність державних та правоохоронних органів щодо ліквідації тіньового ринку підакцизних товарів направлена на дотримання бізнесом податкового законодавства, зокрема, що регулює обіг пального та нафтопродуктів з обов’язковим дотриманням норм чинного законодавства.
Сучасні інструменти управління комплаєнс-ризиками
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
З 2024 року в Україні стартував експериментальний проєкт, затверджений Кабінетом Міністрів України, щодо функціонування системи управління податковими ризиками (компланс-ризиками) в Державній податковій службі України. Основна мета проєкту – виявлення потенційних проблем ще до їх виникнення завдяки оцінці ризиків та зосередження ресурсів ДПС на найбільш ризикових платниках.
Система управління комплаєнс-ризиками використовує нові інструменти та підходи:
- запровадження інституту комплаєнс-менеджера. Для платників податків з високим рівнем податкової дисципліни ДПС призначає комплаєнс-менеджера, завдання якого – допомагати платнику, надаючи консультації та оперативно інформуючи про податкові ризики. Взаємодія здійснюється за вибором платника по телефону, через листування електронною поштою, в режимі відеоконференції, листування в електронному кабінеті. Це суттєво спрощує комунікацію та знижує адміністративне навантаження;
- ІТ технології. ДПС активно впроваджує сучасні аналітичні інструменти для обробки великих масивів даних. Інформація з податкових декларацій, банківських операцій та інших джерел аналізується автоматизованими системами та допомагає ідентифікувати невідповідності та ризики;
- інформаційна підтримка. Створено субсайт «Територія високого рівня податкової довіри» (https://tpd.tax.gov.ua), де зібрані всі дані про проєкт: критерії, переваги, середні показники для різних галузей і регіонів. Крім того, на субсайті розміщено перелік платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, який формується щоквартально.
Система управління податковими ризиками демонструє перехід ДПС до ризико-орієнтованої моделі, що має на меті підвищення ефективності податкового адміністрування та створення більш сприятливого середовища для чесного бізнесу.
До уваги резидентів Дія Сіті!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 135.2.1.7 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України (Кодекс) база оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, крім винятків передбачених цим підпунктом, визначається, зокрема, як сума фінансової допомоги:
- наданої особі, яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, якщо така фінансова допомога не підлягає поверненню;
- наданої пов’язаній особі (фізичній або юридичній), яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, незалежно від наявності умови про повернення;
- наданої непов’язаній особі (фізичній або юридичній), яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, якщо фінансова допомога не була повернута протягом 12 календарних місяців, починаючи з місяця, наступного за календарним місяцем, в якому була видана сума фінансової допомоги, або якщо до закінчення зазначеного 12-місячного строку заборгованість за такою фінансовою допомогою була визнана безнадійною згідно з п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст.14 Кодексу або була припинена внаслідок прощення боргу.
Якщо протягом 12 місяців сума фінансової допомоги не буде повернута резиденту Дія Сіті – платнику податку на особливих умовах, то сума такої допомоги включається до бази оподаткування податком на прибуток підприємств такого платника.
Податкова знижка за навчання: які документи потрібно подати?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
► Громадяни, які протягом минулого року здійснювали витрати на навчання у вітчизняних закладах дошкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти, можуть повернути частину сплачених коштів, скориставшись податковою знижкою. Це кошти, які були використані, як на освіту самого платника ПДФО, так і на користь членів сім’ї першого ступеня споріднення або осіб, над якими встановлено опіку чи піклування.
► Головна умова – отримувати офіційні доходи, з яких сплачено ПДФО, та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (Декларація) до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним (для отримання знижки за 2024 рік Декларація подається до 31 грудня 2025 року).
► Які документи треба додати до Декларації?
- копію паспорта (і учня/студента, і члена сім’ї, який подає Декларацію);
- копію договору з навчальним закладом;
- копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;
- документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копію свідоцтва про народження дитини, свідоцтва про шлюб – якщо сплата була за чоловіка (дружину);
- копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: учня/студента і члена сім’ї (хто подає Декларацію);
- оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий ПДФО та суми податкової соціальної пільги (у разі її наявності) за звітний податковий рік;
- реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).
У разі використання електронних розрахункових документів у Декларації зазначаються лише їх реквізити. Оригінали документів до податкової не подаються, але зберігаються у платника протягом визначеного законом строку.
Контролюючі органи не мають права вимагати від платників документи, які вже містяться у державних реєстрах або базах даних.
► Як подати декларацію?
Скористатися одним із таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою до органу ДПС за місцем обліку;
- поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- через Електронний кабінет.
Порядок отримання довідки про відсутність заборгованості
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, опубліковано 23 вересня 2025 о 11:25
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) надається відповідно до Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2018 року № 733 (зі змінами) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 р. за № 1102/32554 (далі – Порядок №733).
Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву до контролюючого органу за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.
Заява подається платником (на його вибір):
- у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника;
- в електронній формі – на адресу контролюючого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (зі змінами та доповненнями) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (зі змінами та доповненнями).
Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1400306 (для юридичних осіб) або F1400306 (для фізичних осіб).
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником (п. 3 Порядку № 733).
Відповідно до п. 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються контролюючим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Довідка надається платнику безоплатно (абзац другий п. 3 Порядку № 733).
Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.
У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.
Роздрукований електронний примірник документа в паперовому вигляді не вважається оригіналом.
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів електронної Довідки (дати і номеру).
Чи оподатковуються ПДФО та військовим збором грошові перекази між жінкою та чоловіком, які перебувають у цивільному шлюбі?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Відповідно до ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III (зі змінами та доповненнями) (далі – СКУ) сім’я створюється на підставі шлюбу, кровного споріднення, усиновлення, а також на інших підставах, не заборонених законом і таких, що не суперечать моральним засадам суспільства.
У ст. 21 СКУ визначено, що шлюбом є сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у органі державної реєстрації актів цивільного стану. Проживання однією сім’єю жінки та чоловіка без шлюбу не є підставою для виникнення у них прав та обов’язків подружжя.
Також відповідно ст. 27 СКУ державна реєстрація шлюбу встановлена для забезпечення стабільності відносин між жінкою та чоловіком, охорони прав та інтересів подружжя, їхніх дітей, а також в інтересах держави та суспільства.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п. 1.1 ст. 1 ПКУ).
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV ПКУ, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 ПКУ встановлено виключний перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Крім того, у п.п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розд. IV ПКУ та підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у п.п. 165.1.36 п. 165.1 ст. 165, пп. 3 і 4 п. 170.13 прим. 1 ст. 170 ПКУ та п. 14 підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п. 164.2 ст. 164 ПКУ, зокрема інші доходи, крім зазначених ст. 165 ПКУ (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Також цей дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Ставка військового збору становить, зокрема, для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, – 5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, крім доходів, які оподатковуються за ставкою, визначеною п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому у ст. 168 ПКУ та п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Згідно з п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ платник податку, що отримав доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок (військовий збір) з таких доходів.
Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку у контролюючих органах як особа, що провадить незалежну професійну діяльність (п.п. 168.2.2 п. 168.2 ст. 168 ПКУ).
Отже, оскільки в чоловіка і жінки, які проживають однією сім’єю без реєстрації шлюбу, не виникає прав та обов’язків подружжя, то грошові перекази між таким чоловіком та жінкою в розумінні ПКУ слід розглядати як інший дохід, який включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.
Мобільний ЦОП – зручна та швидка податкова допомога
З 24.07.2020 в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) працює мобільний центр обслуговування платників (мобільний ЦОП) для більш зручного та якісного надання послуг. Мобільний ЦОП започатковано з метою створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг і сервісів юридичними та фізичними особами у віддалених куточках Дніпропетровської області та вразливими групами населення.
Організація роботи мобільного ЦОП визначена Положенням про мобільний центр обслуговування платників ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Мобільний ЦОП – це постійно діючий робочий орган ГУ ДПС, який за заявою територіальної громади здійснює виїзд та обслуговування її мешканців, зручна та швидка податкова допомога для тих, хто немає можливості відвідати стаціонарний ЦОП.
Мобільний ЦОП виконує наступні задачі:
- надання адміністративних послуг та консультацій;
- поліпшення якості надання адміністративних послуг;
- інформування про порядок надання адміністративних послуг;
- інформування про впроваджені електронні сервіси податкової служби та переваги «Електронного кабінету» та мобільного застосунку «Моя податкова».
ГУ ДПС переформатувало свою роботу в умовах викликів сьогодення. Так, в межах реалізації Меморандуму про співпрацю та взаємодію між Дніпропетровською обласною державною адміністрацією та ГУ ДПС від 10.12.2021 року з метою об’єднання зусиль для координації дій у підвищенні якості сервісного обслуговування платників податків між ГУ ДПС та територіальними громадами області укладені угоди про співпрацю та затверджені графіки чергувань в приміщеннях Центрів надання адміністративних послуг у Дніпропетровській області (далі – ЦНАП) для приймання відвідувачів та надання адміністративних послуг на 2025 рік.
З початку року мобільним ЦОП за участі ДПІ здійснено 1 258 виїздів до територіальних громад області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких 422 адресних виїздів – до маломобільних груп населення. Фахівцями мобільного ЦОПу надано 11 733 адміністративні послуги, в тому числі 2 146 – адміністративних послуг під час адресних виїздів до маломобільних груп населення; інших послуги – 47 312.
Мобільний ЦОП ГУ ДПС – це доступність, зручність та інформаційна підтримка для вразливої групи населення, інструмент для підвищення рівня податкової культури платників податків та забезпечення зручного обслуговування населення Дніпропетровщини.
Податкова для всіх, без винятків: разом будуємо простір рівних можливостей
Податкова, як сервісна служба надає безкоштовно адміністративні та інші послуги фізичним особам, фізичним особам – підприємцям, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності та іншим суб’єктам господарювання.
На Дніпропетровщині податківці працюють, щоб кожен відвідувач центрів обслуговування платників (ЦОП) мав і турботливий супровід і кваліфіковану податкову допомогу у вирішенні своїх питань.
Так, для зручності платників Нікопольського району функціонує два ЦОПи – ЦОП Нікопольської ДПІ та ЦОП сектору обслуговування платників м. Покрова Нікопольської ДПІ. За період з 01.01.2025 до 31.08.2025 ЦОП ДПІ надано 12 894 адміністративні послуги, у тому числі 4 266 – в електронній формі. Також з початку року працівниками ДПІ здійснено 33 виїзди та надано 40 адміністративних послуг.
Крім того, у рамках угод про співпрацю між Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) та територіальними громадами (ТГ) організовані чергування працівників ДПІ у ЦНАПах. Кожен мешканець громади має можливість без додаткових витрат часу та коштів отримати консультацію та вирішити питання без відвідування ЦОПу ДПІ. Так, на звітний період на Нікопольщині працівниками ДПІ здійснено 51 виїзд. Під час роботи прийнято 1 849 відвідувачів та надано 1 178 адміністративних послуг та 361 іншу послугу, 1 224 консультації.
У січні – серпні 2025 року до ЦОПу Дніпровської ДПІ (Правобережного відділу обслуговування платників, Лівобережного відділу обслуговування платників, Солонянського сектору обслуговування платників, Царичанського сектору обслуговування платників) за отриманням адміністративних послуг звернулось 79 789 платників податків, яким надано 76 665 адміністративних послуг (без врахування інших послуг).
Крім цього, за вісім місяців працівниками Дніпровської ДПІ здійснено 78 виїздів мобільного ЦОПу за адресами суб’єктів звернень та 206 виїздів мобільного ЦОПу до ЦНАПів. Під час роботи фахівцями ГУ ДПС надано 201 адміністративну послугу.
На виконання угод про співпрацю між ГУ ДПС та ТГ, а також відповідно до затвердженого графіку чергування працівників Дніпровської ДПІ ГУ ДПС здійснюються виїзди та чергування в ЦНАПах ТГ. За вісім місяців поточного року фахівцями Дніпровської ДПІ здійснено 284 виїздів.
Протягом січня – серпня Кам’янською ДПІ (у т. ч. Жовтоводським та Верхньодніпровським секторами Кам’янською ДПІ) надано 26 049 адміністративних послуг, у т. ч. 8 194 – в електронній формі.
Приймання відвідувачів здійснюється, як за принципом «живої черги», так і за попереднім записом до «електронної черги», а тому кожен відвідувач може спланувати свій візит до податкової в зручний для нього час.
Для обслуговування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення для приймання облікових карток, заяв, повідомлень та видачі необхідних платникам документів фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, здійснюються виїзди на адресу за місцем проживання (перебування) особи за затвердженим графіком, що складається за попередньою домовленістю з громадянином. Так, за вісім місяців 2025 року працівниками Кам’янської ДПІ здійснено 45 виїздів та надано 71 адміністративні послуги.
Також, за угодами про співпрацю з ТГ щодо чергування в ЦНАПах здійснюється виїзди мобільного ЦОПу. За період з січня по серпень 2025 року працівниками Кам’янської ДПІ здійснено 118 чергуваннь в ЦНАПах Кам’янського району, під час яких надано 2 083 адміністративні, сервісні та інші послуги.
Протягом серпня 2025 року працівниками Криворізької ДПІ забезпечено обслуговування 5 394 суб’єктів звернень та надано 5 176 адміністративних послуг. Слід зазначити, що за вказаний період значна кількість відвідувачів ЦОП скористалась можливістю запису в «електронну чергу», що є зручно та комфортно.
З метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів фізичними та юридичними особами, розширення кола суб'єктів звернень, які мають можливість звернутись до мобільного ЦОПу.
Фахівцями Криворізької ДПІ на постійній основі здійснюються виїзди та чергування і у ЦНАПах ТГ та в Прозорому офісі соціальних послуг Тернівської районної у місті ради. Крім того здійснюються адресні виїзди мобільного ЦОПу до платників, що відносяться до мало мобільних груп населення з обмеженими фізичними можливостями.
Протягом серпня місяця поточного року було забезпечено 11 виїздів мобільного ЦОПу, за результатами роботи співробітниками податкової інспекції було здійснено обслуговування 737 суб’єктів звернень, з яких, 191 – надані адміністративні послуги та усні консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи.
Системне усунення бар’єрів відбувається на рівні держави. Податкова служба
спрямовує свою діяльність, щоб комфорт і доступність стали не привілеєм, а нормою для кожної людини.
Взаємодія податківців з громадськістю та бізнес-спільнотою відбувається за принципами доступності, зручності, прозорості та безбар’єрності. Особлива увага приділяється інформаційному та цифровому напрямкам безбар’єрності – отриманню адміністративних послуг платниками податків, а також доступності онлайн сервісів ДПС, таких як Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС.
Безбар’єрність передбачає створення умов, в яких всі люди, незалежно від їх фізичних чи інших особливостей, мають рівний доступ до різних аспектів суспільного життя. В ЦОПах ДПІ поза чергою здійснюється обслуговування осіб з інвалідністю, військових, осіб з маленькими дітьми. В приміщенні ЦОПів облаштовані дитячі куточки з розмальовками, іграми та забавками для дітей.
Податкова – це сучасно і людяно. Менше черг, більше онлайн-сервісів.
Звернення громадян за січень – вересень 2025 року
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
На виконання вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР "Про звернення громадян" (далі – Закон № 393) та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", ГУ ДПС забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення.
ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі dp.zvernennya@tax.gov.ua, безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державної установи "Урядовий контактний центр", "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА" та сервісу "Пульс".
Так, за січень - вересень 2025 року до ГУ ДПС надійшло 772 звернення громадян, з них: 772 заяви.
Загальна тематика письмових звернень:
- інформування про ухилення від сплати податків – 472 звернення (61,1%);
- контрольно-перевірочна робота – 57 звернень (7,4%);
- податок на майно – 118 звернень (15,3%)
- аграрна політика та земельні відносини – 25 звернень (3,2%);
- єдиний соціальний внесок – 16 звернень (2,1%);
- відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 15 звернень (2%)
- інші питання – 69 звернень (8,9%).
У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків у 2025 році збільшилась на 227 одиниць (січень - вересень 2025 – 545 звернень).
На виконання статей 22, 23 Закону № 393 в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.
Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць.
У січні – вересні 2025 року посадовими особами ГУ ДПС проведено 8 особистих прийомів громадян.
У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість проведення особистих прийомів у 2025 році збільшилась на 1 одиницю (січень - вересень 2024 – 7 особистих прийомів).
Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу "Пульс", державної установи "Урядовий контактний центр" та "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА"
Всього за січень - вересень 2025 року до сервісу "Пульс" на розгляд надійшло 95 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі - звернення).
Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:
- Щодо нарахувань в ІКП – 49 звернень (51,6%);
- Щодо отримання адміністративної послуги – 11 звернень (11,57 %);
- Щодо роботи ЦОП – 1 звернення (1,1%);
- Відмова у реєстрації звітності в електронному вигляді – 2 звернення (2,1%)
- Не надання відповіді на усні або письмові звернення - 21 звернень (22,1 %)
- проблеми при реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - 2 звернення (2,1 %),
- проблема при отриманні податкової знижки – 2 звернення (2,1 %)
За січень – вересень 2025 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 159 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи "Урядовий контактний центр" і 26 звернень, що надійшли на "Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА".
Загальна тематика 159 письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи "Урядовий контактний центр":
- питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 55 (34,6%);
- контрольно-перевірочна робота – 30 (18,9%);
- надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання - 27 (17,0%);
- отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 14 (8,8%);
- податкова заборгованість - 14 (8,8%);
- отримання довідки про доходи – 4 (2,5%);
- податкова знижка - 3 (1,9%);
- інші питання – 12 (7,5%).
На "Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА" надійшло 26 звернень. Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА":
- питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 10 звернень (38,5%);
- контрольно-перевірочна робота – 9 (34,6%);
- отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (7,7%);
- отримання довідки про доходи – 2 (7,7%);
- інші питання – 3 (11,5%).
У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків, які надійшли на розгляд від державної установи "Урядовий контактний центр" у 2025 році збільшилась на 53 одиниці (січень - вересень 2024 – 106 звернень) та кількість звернень на "Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА" збільшилась на 18 одиниць (січень - вересень 2024 – 8 звернень).
