Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (Криворізький регіон) інформує
Руслан Кравченко розповів про роботу ДПС для підтримки мобілізованих ФОП
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко розповів про заходи, які ДПС реалізовує для підтримки мобілізованих ФОП.
Питання, яке стосується оподаткування ФОП, порушив один із ветеранів під час зустрічі Голови ДПС із бізнесом Хмельниччини. В заході за участі начальника Хмельницької ОВА Сергія Тюріна та народного депутата Ігоря Марчука взяли участь понад 50 підприємців.
Для звільнення від оподаткування необхідно подати заяву та низку документів. Але для цього демобілізовані ФОП мають лише 10 днів.
«Встигнути в такий термін, як показала практика, вкрай важко. Вдячний нашому захиснику, що порушив це питання. Саме так — через діалог і підтримку одне одного — ми можемо реально допомагати тим, хто захищає країну. Щоб збільшити цей термін необхідні зміни до законодавства. Вже працюємо над цим з Мінфіном та Міноборони. Очікуватимемо і на оперативні рішення парламенту», – сказав Руслан Кравченко.
Він доручив також апарату ДПС невідкладно провести інвентаризацію подібних ситуацій, щоб максимально допомогти нашим захисникам.
«Ще одне проблемне питання. Маємо чимало звернень від родичів зниклих безвісти мобілізованих ФОП. Їхні ФОП продовжують отримувати податкові нарахування, накопичуються борги, блокуються рахунки. Це питання також опрацьовуємо в рамках наших пропозицій по змінах до законодавства. Бо механізму зупинки або скасування нарахувань немає, якщо звертається не сам підприємець», – сказав Голова ДПС.
Він зазначив, що питань від бізнесу багато. І ДПС прагне максимальної комунікації та реального вирішення його проблем.
Обговорили також низку інших важливих тем:
— система ризиків та блокування податкових накладних;
— перевірки;
— підтримка бізнесу в умовах війни;
— цифрові сервіси ДПС і прозорість адміністрування податків.
«Вдячний бізнесу за активність. Завдяки таким зустрічам бачимо, в яких напрямах маємо посилити роботу, щоб податкова була справжнім партнером для наших підприємців», – додав Голова ДПС.
ДПС впроваджує е-аудит та подання файлів у форматі SAF-T UA: 34 платники вже подали понад 80 файлів
ДПС впроваджує е-аудит та подання файлів у форматі SAF-T UA: 34 платники вже подали понад 80 файлів. Це питання обговорювалося під час зустрічі Голови Державної податкової служби України Руслана Кравченка із бізнесом Чернівецької області.
Чернівецька область – сьомий регіон, який Руслан Кравченко відвідав разом з командою ДПС з початку цього року. Вже є результат від постійної комунікації з платниками.
«Провели відкритий діалог з понад 40 представниками бізнесу за участі начальника Чернівецької ОВА Руслана Запаранюка. Конструктивна та відверта розмова. Це перший регіон, де не почув суттєвих скарг від платників. І це вже показник. Коли є дієва співпраця, то є і результат», – сказав Руслан Кравченко.
Попри війну, економічну нестабільність і щоденні виклики український бізнес працює і сплачує податки. В регіоні зростає кількість субʼєктів господарювання. Зростають надходження до бюджету, ПДФО, податкова активізувала підтримку платників.
«Обговорили питання впровадження е-аудиту та подання файлів у форматі SAF-T UA. Це сучасний стандарт податкової звітності, який поступово впроваджується в Україні. Але у бізнесу вже є побоювання щодо відповідальності за неподачу. Заспокоїв. Наразі відсутня відповідальність за неподання файлів у форматі SAF-T UA, оскільки його впровадження ще триває в тестовому режимі для всіх платників податків. ДПС уже тестує е-аудит і приймає SAF-T UA-файли. Наразі 34 платники вже подали понад 80 файлів. Головне мати бажання долучитися», – сказав Руслан Кравченко.
ДПС зі свого боку надасть всю необхідну методологічну підтримку. На платформі Google Chat створили майданчик для комунікацій із платниками податків та розробником програмного забезпечення щодо формування SAF-T UA. Податкова також надала всім платникам технічну можливість проведення тестування SAF-T UA через «Електронний кабінет».
Обговорили також інші проблеми:
- блокування податкових накладних. У Чернівецькій області один з найменших показників серед регіонів – 0,24 %. Середній по Україні – 0,39 %;
- ризикові підприємства – кількість зменшується – з початку року завдяки зміні підходів, цифра скоротилась майже на третину;
- антикорупційні питання – прозорість має бути не на словах, а в діях;
- клуб білого бізнесу – бізнес скрізь наголошує на необхідності перегляду критеріїв. Щоб і інші, хто працюють у правовому полі та сплачують податки, потрапив до клубу.
«Проблем, які маємо вирішити, ще чимало. Продовжуємо працювати в регіонах, щоб разом з бізнесом знаходити оптимальні рішення», – додав Голова ДПС.
Трудовий договір та його роль в регулюванні трудових відносин
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
В умовах ринкової економіки в трудовому праві на перший план виходять договірні методи регулювання праці.
Всі питання, пов'язані з договірним регулюванням трудових відносин, завжди залишаються в полі зору законодавства, а практика укладання трудових договорів свідчить про важливість даного методу регулювання суспільних відносин у сфері застосування праці.
Трудовий договір виступає основною формою реалізації свободи праці, включаючи право на працю для кожного, хто бажає працювати. Разом з тим трудовий договір є тією юридичною формою, яка в максимальній мірі надає можливість роботодавцю для вільного здійснення підбору необхідних йому працівників з урахуванням його власних інтересів і потреб.
Отже, в трудовому договорі відображається, зокрема договірний принцип регулювання трудових відносин, що дозволяє сторонам вільно і добровільно вибирати один одного. У цьому виявляється важлива соціальна та економічна роль трудового договору.
Трудові договори – це юридичні факти, що виступають підставами виникнення правовідносин, зміст яких визначається законодавчими або підзаконними нормами. При цьому, трудовий договір є засобом індивідуального регулювання трудових відносин між роботодавцем та працівником, а умови цього договору повинні відповідати загальним принципам трудового права.
Важливою особливістю сучасного трудового законодавства України є оптимальне поєднання законодавчого і договірного регулювання трудових відносин. Трудовий договір відповідає національним умовам і забезпечує належну безпеку і гнучкість, дозволяючи враховувати реалії ринку праці. Він є способом досягнення згоди між його сторонами. Іншими словами, трудовий договір є засобом гармонізації трудових правовідносин. Оскільки за допомогою трудового договору досягається стабільність трудових правовідносин.
Акцентуємо увагу, що з моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
- гідні та безпечні умови праці;
- нормований робочий час;
- оплачувані та неоплачувані відпустки;
- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
- захист від незаконного звільнення;
- страхові виплати в разі непрацездатності;
- пільги для неповнолітніх;
- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
- захист прав тощо.
Наголошуємо, що роботодавцям необхідно переглянути стан оформлення трудових відносин і відповідно до вимог чинного законодавства про працю офіційно укласти з найманими працівниками трудові договори.
НСД: впровадження нових механізмів роботи ДПС
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
З метою забезпечення ефективного та комплексного протистояння розмиванню податкової бази й виведенню прибутку з-під оподаткування, підвищення рівня податкового контролю, збільшення бази оподаткування та унеможливлення застосування схем мінімізації податкових зобов’язань виникла потреба у впровадженні нових механізмів роботи ДПС
Отримання ДПС доступу до інформації про іноземні фінансові активи резидентів України за Загальним стандартом звітності надасть змогу:
- посилити контроль за своєчасністю та повнотою декларування доходів, що підлягають оподаткуванню;
- виявляти незадекларовані доходи для боротьби з ухиленням від сплати податків фізичними особами;
- підвищити ефективність застосування нових правил про оподаткування контрольованих іноземних компаній;
- отримати додаткове джерело податкової інформації під час впровадження непрямих методів контролю за оподаткуванням фізичних осіб
Запровадження обміну звітами в розрізі країн надасть змогу налагодити ефективний процес обміну інформацією з іноземними компетентними органами для здійснення економічного і статистичного аналізу, оцінки ризиків трансфертного ціноутворення та інших ризиків, пов’язаних з розмиванням податкової бази та виведенням прибутків з-під оподаткування.
Переваги системи управління ризиком дотримання податкового законодавства
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Запровадження системи управління ризиком дотримання податкового законодавства дасть змогу:
- допомогти платникам податків уникнути найбільш поширених помилок під час заповнення податкової звітності, сплати податків у майбутньому тощо;
- максимально спростити подання податкової звітності й сплату податків;
- мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;
- запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника податків до системи відслідковування ризиків у ДПС і кінцевого результату – сплати податків і зборів до бюджетів усіх рівнів;
- забезпечити належне надходження доходів і зборів, контроль за справлянням яких закріплено за ДПС, мінімізувати недонадходження доходів і зборів відповідно до ідентифікованих податкових ризиків.
Сучасні технології спрямовані на допомогу надання якісних адміністративних послуг в контролюючих органах
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що у Правобережному ЦОПі Дніпровської ДПІ ГУ ДПС запроваджено використання сканеру, який дозволяє зчитування з мобільного пристрою штрих-коду, що генерується за допомогою застосунку «Дія». Це прискорює отримання електронних копій цифрових документів та забезпечує надання більш якісних адміністративних послуг платникам податків.
Після проведеного аналізу результатів застосування такого пристрою, сканерами будуть забезпечені інші ЦОПи Дніпропетровської області.
Фіскальний чек – одна з ознак ведення чесного бізнесу
Чому видача фіскального чека так важлива?
Купуючи товар або послугу без отримання фіскальних чеків, споживачі підтримують сферу незаконного бізнесу, який не сплачує податки від господарської діяльності, стимулює виробництво фальсифікованих товарів або ввезення товарів контрабандою без сплати митних платежів.
Такі дії незаконного бізнесу призводять, зокрема, до позбавлення працівників права на отримання достойної пенсії, продажу неякісного товару без гарантій, скорочення соціальних виплат громадянам у державі, дефіциту коштів на потреби благоустрою міст і селиш, потреб Збройних Сил України.
Отже, тіньовий сектор економіки своєю діяльністю шкодить легальному бізнесу, звичайним громадянам та державі у цілому.
Боротьба з тіньовою економікою – у пріоритеті органів податкової служби
Фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській (ГУ ДПС), а за потреби – спільно з іншими державними органами, на постійній основі здійснюють заходи, націлені на викорінення з економіки держави нелегального сектору бізнесу.
Фактична перевірка об’єкта торгівлі у м. Дніпро
Для прикладу, відділом фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС організована та проведена фактична перевірка магазину з продажу м’яса та ковбасних виробів у м. Дніпро. Торговельну діяльність здійснює фізична особа – підприємець (ФОП).
На порушення законодавства до проведення перевірки ФОПом здійснювалась торгівля:
- у незареєстрованій господарській одиниці;
- з використанням найманої праці без офіційного оформлення працівника;
- без видачі розрахункових документів встановленої форми – фіскальних чеків РРО/програмного РРО.
У ході проведення фактичної перевірки податківці надали суб’єкту господарювання фахові роз’яснення з акцентуванням уваги на недоліках в організації ведення бізнесу.
Маємо позитивний результат – ФОП зареєстрував свій господарський об’єкт та програмний РРО, оформив належним чином найманого працівника.
Сьогодення диктує чесні правила ведення бізнесу
Фіскальний чек – дієва зброя проти тіньової економіки.
До уваги платників акцизного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до частини восьмої ст. 41 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами) (дплі – Закон № 3817) ліцензії на право виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, на право вирощування тютюну, на право ферментації тютюнової сировини, надаються окремо на кожне місце провадження відповідного виду господарської діяльності.
Згідно з частиною третьою ст. 50 Закону № 3817 плата за ліцензії на право виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, на право вирощування тютюну та на право ферментації тютюнової сировини зараховується до місцевого бюджету за місцем провадження діяльності ліцензіата.
Податкова запустила онлайн-запис до електронної черги в Центрах обслуговування платників
Відтепер до електронної черги для відвідування Центрів обслуговування платників можна записатись онлайн на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням: zir.tax.gov.ua/main/queue.
Також попередній запис на отримання послуг у ЦОП доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800 501 007.
Плануйте візит заздалегідь – заощаджуйте свій час!
Державна податкова служба продовжує цифровізацію послуг для платників податків.
Хто та в яких випадках подає податкову декларацію про майновий стан і доходи?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.01.2025 розпочалось декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2024 році.
Нагадуємо, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
Основні випадки подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація):
- отримання окремих видів доходів, що не підлягають оподаткуванню при виплаті, але не звільнених від оподаткування (п.п.168.1.3 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ));
- отримання доходів від особи, яка не є податковим агентом (від інших фізичних осіб (резидентів або нерезидентів)) (п.п.168.2.1 п.168.2 ст.168 ПКУ);
- іноземні доходи (п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 ПКУ);
- для отримання податкової знижки (ст.166 ПКУ).
Зобов’язані подавати Декларацію також:
- фізичні особи, які отримують доходи від підприємницької діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування (ст.177 ПКУ);
- фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (ст.178 ПКУ);
- іноземці, які за результатами звітного року набули статус резидента України мають відобразити доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи (п.п.170.10.4 п.170.10 ст.170 ПКУ);
- платники податку на доходи фізичних осіб – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п.179.3 с.179 ПКУ).
Розрахунки за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу: чи обов'язково роздруковувати рядки 12 – 17 фіскального чека?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що п. 2 розд. ІІ Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13) встановлено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний чек.
При цьому, Положення № 13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення № 13, рядки 12 – 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків лише з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО, незалежно від його виду (РРО чи ПРРО) або сфери призначення.
Водночас, законодавcтвом не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали.
При цьому, принципово важливим є факт, що платіжні сервіси також приймають платіжні інструкції користувачів на виконання платіжних операцій, з використанням банківських (платіжних) карток, у межах надання платіжних послуг, як окремого виду господарської діяльності, тa забезпечують розпорядження покупця щодо переказу коштів зі свого рахунку і без використання платіжних терміналів.
Отже, у разі проведення розрахунків за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу, відсутні обставини, що супроводжують обов’язок друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека, а удосконалення програмного забезпечення РРО/ПРРО та/або наявність можливості зазначати такі реквізити методом введення вручну, не призводить до виникнення обов’язку друкувати рядки 12 – 17 фіскального чека при створенні кожного розрахункового документа.
Підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що реєстрація платника податку на додану вартість (далі – ПДВ) діє до дати анулювання такої реєстрації, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ і відбувається у разі якщо:
а) будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від 1000 000 грн, за умови сплати суми податкових зобов’язань у випадках, визначених розділом V Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
б) будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із ПДВ у випадках, визначених розділом V ПКУ;
в) будь-яка особа, зареєстрована як платник ПДВ, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ;
г) особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту;
ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник ПДВ, визнані рішенням суду недійсними;
д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи – банкрута;
е) платник ПДВ ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб’єкта господарювання) або особу звільнено від сплати ПДВ чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;
є) фізична особа, зареєстрована як платник ПДВ, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;
з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників ПДВ, зазначених у п.п. 4, 5 і 8 п. 180.1 ст. 180 ПКУ) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник ПДВ.
Консультаційний центр з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН на Дніпропетровщині: за час роботи розблоковано понад 13,6 тис. податкових накладних
У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з лютого поточного року працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – консультаційний центр) для надання платникам податку на додану вартість оперативної та якісної фахової підтримки, створений за дорученням Голови ДПС України Руслана Кравченка.
До консультаційного центру від платників ПДВ надійшло 575 звернень. Усі звернення розглянуті оперативно та по суті.
У рамках роботи консультаційного центру фахівцями податкової служби Дніпропетровщини проведено 262 заходи у різних форматах.
За час роботи консультаційного центру ГУ ДПС станом на 19.03.2025 розблоковано понад 13,6 тис. податкових накладних, 488 платників ПДВ виключено з переліку ризикових, враховано 489 таблиць даних платника податку на додану вартість.
Консультаційний центр – це допомога платникам ПДВ в онлайн та офлайн форматах, а також засобами телефонного зв’язку з питань, що стосуються зупинення реєстрації податкових накладних та виведення СГ з категорії ризикових шляхом надання консультацій, роз’яснень норм податкового законодавства, напрацювання у кожній конкретній ситуації алгоритму дій (дорожньої карти) для виключення платників з переліку ризикових та уникнення блокування ПН/РК в ЄРПН.
Довідково.
Адреса консультаційного центру ГУ ДПС: м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А.
Номери телефонів консультаційного центру:
- (056) 374 31 09,
- (098) 227 87 66,
- (066) 982 19 13.
Витяг з реєстру платників ПДВ можна замовити в електронній формі
Державна податкова служба України оновила форму запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ (ідентифікатор форми J/F1301705). Відтепер у запиті можна зазначити новий спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Витяг в електронній формі надсилається в електронний кабінет або на адресу електронної пошти платника ПДВ. Для цього у запиті платник ПДВ має обрати відповідний спосіб отримання витягу – в електронній формі.
Нагадуємо, що за запитом в електронній формі (ідентифікатор форми J/F1300406) платники ПДВ можуть отримати в електронній формі довідку з реєстру платників ПДВ з відомостями про своїх контрагентів.
Також дані з реєстру платників ПДВ, у тому числі інформацію про анулювання реєстрації платників ПДВ, ДПС оприлюднює в електронному кабінеті у розділі «Реєстри» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers).
Деклараційна кампанія 2025: граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що триває Деклараційна кампанія 2025.
За результатами подання податкової декларації про майновий стан і доходи, фізичні особи зобов’язані сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір.
Граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік:
- до 01 серпня 2025 року – для громадян та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
- протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) – для фізичних осіб – підприємців та для фізичних осіб – підприємців, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).
Важливо! Якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).
Платник податку – фізична особа, який зобов’язаний подати податкову декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує за кодами бюджетної класифікації:
«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;
«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».
Інформація про реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv).
До уваги резидентів Дія Сіті!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 136.8 ст. 136 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) під час провадження діяльності резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах відповідно до Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (із змінами) (далі – Закон № 1667) ставка податку встановлюється у розмірі 9 відс. бази оподаткування, визначеної відповідно до положень п. 135.2 ст. 135, п. 137.10 ст. 137 та п. 141.9 прим. 1 (крім підпунктів 141.9 прим.1.3 і 141.9 прим. 1.4) ст. 141 ПКУ.
Особливості обчислення та сплати податку на прибуток підприємств резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах встановлено п. 137.10 ст. 137 ПКУ.
Зокрема, згідно з п.п. 137.10.1 п. 137.10 ст. 137 ПКУ резиденти Дія Сіті – платники податку на особливих умовах самостійно визначають суму податку, що підлягає сплаті до бюджету. Податок, що підлягає сплаті до бюджету резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах, визначається з урахуванням положень, передбачених п. 135.2 ст. 135, п. 137.10 ст. 137 та п. 141.9 прим. 1 ст. 141 ПКУ. Резиденти Дія Сіті – платники податку на особливих умовах не визначають окремо об’єкт оподаткування, передбачений п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ.
Підпунктом 137.10.3 п. 137.10 ст. 137 ПКУ встановлено, що базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
Податкові зобов’язання резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах визначаються у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Декларація).
Розрахунок податку на операції резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах здійснюється у Додатку ДІЯ до Декларації з подальшим відображенням в рядку 06.3 ДІЯ Декларації.
Платниками податку на прибуток підприємств в рядку 01 Декларації зазначається дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, отриманий протягом всього календарного року (з 01 січня по 31 грудня податкового (звітного) року).
Показник даного рядка має інформаційний характер для визначення податкового (звітного) періоду, у разі прийняття рішення таким платником податку про перехід на загальну систему оподаткування.
В які терміни та за якою формою подається Звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в іноземній валюті?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Гуманітарна допомога – це цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв’язку із соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, скрутним фінансовим становищем, введенням воєнного або надзвичайного стану, виникненням надзвичайної ситуації або тяжкою хворобою конкретної фізичної особи, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту (ст. 1 Закону України від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 1192)).
Статтею 2 Закону № 1192 визначено, що законодавство України про гуманітарну допомогу складається з Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (із змінами та доповненнями), Закону № 1192, інших нормативно-правових актів, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Відносини щодо прийняття, набрання чинності, оскарження в адміністративному порядку, виконання, припинення дії адміністративних актів у сфері отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги регулюються Законом України від 17 лютого 2022 року № 2073-IX «Про адміністративну процедуру» (із змінами т доповненнями) з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 1192.
Згідно з частиною другою ст. 11 Закону № 1192 контроль щодо використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням здійснюють відповідні спеціально уповноважені державні органи з питань гуманітарної допомоги та податкові органи.
Пунктом 7 Порядку використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2000 року № 542 (із змінами), встановлено, що отримувач після повного використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти зобов’язаний протягом п’яти робочих днів подати Міністерству соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про цільове використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти.
Отримувач подає щомісяця до 05 числа Мінсоцполітики та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в іноземній валюті до повного використання всієї суми отриманої гуманітарної допомоги.
Порядок подання звітів встановлюється Мінсоцполітики.
Наказом Мінсоцполітики від 31.07.2020 № 539 «Про затвердження форм звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги та Інструкції щодо їх заповнення» затверджено:
- форму звіту № 1 «Звіт про наявність і розподіл гуманітарної допомоги» (далі – форма звіту № 1);
- форму звіту № 2 «Зведений звіт про наявність і розподіл гуманітарної допомоги в розрізі отримувачів гуманітарної допомоги» (далі – форма звіту № 2);
- Інструкцію щодо заповнення форми звіту № 1 та форми звіту № 2 (далі – Інструкція).
Відповідно до п. 2 розд. І Інструкції форма звіту № 1 подається отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги – юридичними особами до обласних, Київської міської державних адміністрацій (далі – місцеві державні адміністрації) відповідного регіону за місцем державної реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги щомісяця до 05 числа місяця, наступного за звітним, наростаючим підсумком окремо по кожному вантажу/коштам, у тому числі в іноземній валюті, визнаним гуманітарною допомогою, до повного розподілу всього обсягу допомоги.
Форма звіту № 2 подається місцевими державними адміністраціями до Мінсоцполітики щомісяця до 20 числа місяця, наступного за звітним, наростаючим підсумком у розрізі отримувачів гуманітарної допомоги відповідного регіону (п. 3 розд. І Інструкції).